Salarisadviseur

Solliciteer nu

Salarisadviseur

Syfers Zoetermeer

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Afgeronde PDL-opleiding (of vergelijkbaar)
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als Salarisadviseur
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Communicatief sterk en werkt goed in teamverband

Wat krijg je?

  • €3.000 - € 4.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24 tot 40-urige werkweek (werktijden in overleg)
  • 25 vakantiedagen
  • Opleidingsmogelijkheden (vakinhoudelijk en persoonlijk)
  • Laptop, reiskostenvergoeding en bijdrage aan pensioen
  • Gratis gebruik maken van de gym op kantoor

Wat doe je?

  • 30% Mutaties verwerken
  • 30% Vragen beantwoorden
  • 20% Mail beantwoorden
  • 10% Telefoon beantwoorden
  • 10% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Salarisadviseur bij Syfers ben je verantwoordelijk voor het maandelijks juist en tijdig klaarzetten van de salarisverwerking voor diverse klanten. Ook verzorg je de aangiften loonheffing voor klanten.

Je behandelt en verwerkt mutaties in het online salarispakket (NMBRS) en controleert de juistheid van de aangeleverde loonstroken. Daarnaast heb je contact met klanten over bijzonderheden in de salarisverwerking en beantwoord je HR-gerelateerde vragen. Ook geef je advies op het gebied van arbeidsvoorwaarden, cao, ziekteverzuim, verlof, auto’s en opleidingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor je eigen klantenpakket, maar werk je nauw samen met de collega’s uit je team. Bijvoorbeeld door regelmatig te overleggen en door samen vraagstukken te behandelen.

Je bent onderdeel van team Salarisadministratie. Het team bestaat uit een manager, twee teamleiders, twee Senior Salarisadviseurs, drie Salarisadviseurs en een Salarisadministrateur.

Als je het leuk vindt om met klanten en cijfers te werken en je het niet erg vindt om tijdens piekdrukte duidelijke prioriteiten te stellen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Salarisadministrateur

Op een leuke dag is het hele team aanwezig op kantoor en is het je eindelijk gelukt om die ene lastige vraag op te lossen. Jullie sluiten de werkdag af met een drankje in de bar.

Op een minder leuke dag zit alles tegen, waardoor je niet alle taken op je planning hebt kunnen afronden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Salarispakket checken
    • Mutaties verwerken
    • Mutaties verwerken
    • Telefoon beantwoorden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Mutaties verwerken
    • Vraag beantwoorden
    • Salarispakket checken
    • Mutaties verwerken
    • Mutaties verwerken
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Mutaties verwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Vraag beantwoorden
    • Mutaties verwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Salarispakket checken
    • Vraag beantwoorden
    • Mutaties verwerken
    • Vraag beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Salarispakket checken
    • Vraag beantwoorden
    • Telefoon beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Je krijgt het verzoek van een klant om zijn werknemers in te schalen in de juiste salarisschaal. Natuurlijk doe je dit geheel volgens de cao. Hoe ga je te werk?

Allereerst neem je contact op met de klant om een overleg in te plannen. Tijdens dit telefonische overleg kijken jullie samen binnen welke functies de werknemers vallen. Zodra dit duidelijk is, ga je verder met het opstellen van het voorstel. Dit doe je aan de hand van de juiste cao. In het functiehandboek bekijk je welke salaristabel bij de werkzaamheden van de werknemers past. Je werkt dit vervolgens uit in je voorstel. Wanneer het voorstel klaar is, verstuur je het per mail naar de klant.

Soms komt het voor dat een werknemer niet volledig binnen een schaal valt. Dat is vaak het geval wanneer je niet volledig op de hoogste bent van de precieze werkzaamheden van de werknemer. In dat geval bespreek je nogmaals de precieze werkzaamheden met de werkgever. Vervolgens bekijken jullie opnieuw op welk salaris de werknemer het beste ingeschaald kan worden.

Werken bij Syfers

Syfers is een fullservice administratiekantoor. Met een betrokken team van financiële specialisten maken we het leven van ondernemers leuker én gemakkelijker. Ons team bestaat uit ruim 50 hoogopgeleide financiële professionals die meer dan 1.000 bedrijven bedienen, variërend van ZZP'ers tot ondernemingen in het Middenbedrijf (tot 250 medewerkers). Met innovatieve financiële oplossingen voor ondernemers behoort Syfers al jaren tot één van de meest innovatieve kantoren van Nederland.

Als onze collega maak je deel uit van een gezellige club die hard werkt en ook niet onbelangrijk, veel plezier maakt met elkaar. In de entertainmentruimte kun je even ontspannen bij een flipperkast of een collega uitdagen voor een potje tafeltennis. Maar er is geen garantie dat dat echt ontspannen is ;). Je kunt jezelf altijd nog terugtrekken in de inhouse gym. Hier heb je 24/7 toegang toe.

Iedere week wordt er afgesloten in de bar in het inspirerende kantoorpand. Kom je bij Syfers werken werken? Dan kun je in het najaar je koffers pakken want dan gaan we met het hele bedrijf een weekend weg, iets wat je niet wilt missen!

  • Hoofdkantoor in Zoetermeer
  • 48 medewerkers
  • 35% / 65%
  • Gem. leeftijd 33 jaar

Collega's

Dionne Heintjes - Adviseur MKB

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik al werkzaam bij een ander accountantskantoor waar ik het niet meer naar mijn zin had. Per toeval benaderde Ivo mij via Linkedin voor een gesprek en ik was gelijk enthousiast. De vernieuwde werkwijze, de gezelligheid van het kantoor spraken mij direct aan en kort na het gesprek nam ik ontslag en ben ik begonnen bij Syfers.

Wat was je vorige baan?
Senior Relatiebeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou van lekker eten & drinken met vrienden en om gezellig erop uit te gaan met mijn gezin.

Raymond van Rijn - Senior Relatiebeheerder Samenstelpraktijk

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het afronden van mijn middelbare school ben ik de HBO-studie accountancy duaal gaan doen. Syfers zat toen nog in mijn woonplaats Bleiswijk en via hun website heb ik toen gesolliciteerd. Vooral door de mentaliteit binnen Syfers en de onderlinge omgang tussen collega's werk ik hier al ruim tien jaar.

Wat heb je gestudeerd?
Accountancy duaal aan de Hogeschool van Rotterdam.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen en weekend weg.

Richard van Neck - Senior Relatiebeheerder Controlling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij aanspreekt in mijn werk binnen Syfers is dat je te maken hebt met klanten in verschillende soorten branches. Variërend van medisch specialisten tot groothandels in frisdranken en elektronica.

Wat was je vorige baan?
Assistent Accountant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, gamen en series bingen.

Michelle van der Made - Relatiebeheerder Controlling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn afstuderen was ik op zoek naar een baan bij een vooruitstrevend kantoor. Via via ben ik bij Syfers terecht gekomen, en hier voelde het gelijk goed. Het gezellige team zorgt voor een goede sfeer op de werkvloer.

Wat was je vorige baan?
Assistent Accountant - Alfa Accountants en Adviseurs.

Wat doe je in je vrije tijd?
Triathlon, moestuinieren en koken.

Rik Kwakkelstein - Relatiebeheerder Samenstelpraktijk

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging, zo ben ik bij Syfers terechtgekomen. In een kort traject heb ik veel praktijkervaring opgedaan binnen het werkveld. Het is afwisselend werk wat goed te combineren valt met mijn studie

Wat heb je gestudeerd?
WO - Economie en bedrijfseconomie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, Reizen en uitgaan met vrienden.

Ivo Schoffelen - Partner

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Syfers is een vooruitstrevend administratie- en belastingadvieskantoor. Je werkt nauw samen met je collega's en je klanten. We zijn uiteraard bezig met cijfers en advies, maar het is bovenal mensenwerk. En dat maakt dit werk zo ontzettend leuk. Verder is ons motto work hard play hard. Voorbeeld daarvan is onze terugkerende buitenland reis met alle collega's.

Wat was je vorige baan?
Adviseur leven en pensioenen bij de ING.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezin, reizen, familie en vrienden, sporten.

Sollicitatieproces

Telefonische kennismaking met HR
Gesprek met HR + leidinggevende
Gesprek met collega
Aanbod

Interessante baan?

Solliciteer nu